پوستر جشنواره تئاتر عرسکی رونمایی شد


مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره عروسکی تهران- مبارک با حضور حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از فعالان و چهره‌های شناخته‌شده نمایش‌های عروسکی برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، مرضیه برومند در ابتدای این مراسم که یکشنبه شب در محل دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک برگزار شد، در سخنانی کوتاهی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: به خانه ما خوش آمدید، اینجا خانه من نیست بلکه خانه همه بچه‌های تئاتر عروسکی است. البته این خانه را تنها برای یک سال در اختیار داریم ولی تلاش می‌کنیم این خانه موقت تبدیل به محلی دائمی شود. خانه‌ای که همه دوستش داشته باشیم و به محلی برای تمرین و گردهمایی‌های بچه‌های عروسکی تبدیل شود. البته به این شرط که شما هم کار خود را با انگیزه و احساس مسئولیت انجام دهید.

دبیر جشنواره عروسکی تهران- مبارک با بیان اینکه؛ امیدوارم امسال از بین کارهایی که در حشنواره ارائه می‌شود بتوانیم حداقل ۸ تا ۱۰ نمایش قابل دفاع داشته باشیم که انتخاب کنیم تا من هم بتوانم برای گرفتن سالن به مسئولان اعتراض کنم، افزود: البته شرمنده هستم که نتوانستم پول زیادی برای شروع تمرین‌ها به گروه‌ها بدهم اما واقعا اعتقاد ندارم باید در این مرحله پول زیادی به گروه‌ها داد و اگر بودجه هم داشتیم باز زیادتر نمی‌دادم.

برومند در ادامه با قدردانی از زحمات پیمان شریعتی، مهندس کاظمی، حسین طاهری، منیژه حکمت و مهندس یزدانی شهردار منطقه یک، که به کمک او شرایط در اختیار گرفتن این خانه مهیا شده و اگر ایشان نبود این ساختمان برای بچه‌های عروسکی فراهم نمی‌شد، گفت: ای کاش مرکز هنرهای نمایشی پول داشت و این کار را برای ما انجام می‌داد.

کارگردان فیلم سینمایی “شهر موش‌ها” در ادامه با اشاره به اینکه پیش از استقرار در این مکان مدتی کارهای جشنواره را در دفتر منیژه حکمت انجام می‌دادیم و حتی چراغ‌هایی که در مراسم امشب استفاده شده نیز از چراغ‌های فیلم سینمایی “شهر موش‌ها” است از این تهیه‌کننده سینما که در بین حاضران در مراسم حضور داشت نیز تقدیر کرد.

برومند همچنین از رایزنی‌های صورت گرفته با شهردار منطقه یک برای در اختیار گرفتن بنایی به مساحت ۲۶۰۰ متر در منطقه جماران خبر داد و خاطر نشان کرد: زمانی قول این بنا داده شد که من هم آن را برای تبدیل کردن به تماشاخانه کودک و اجرای تئاتر عروسکی در نظر گرفتم اما الان مشکلاتی پیش آمد و ۲۶۰۰ متر تبدیل به ۱۰۰۰ متر شده که تلاش داریم همه آن را بگیریم تا محلی برای اجراهای بچه‌ها داشته باشیم.

برومند همچنین ضمن اعلام همدردی هنرمندان تئاتر عروسکی با کودکان غزه اظهار داشت: امروز لازم می‌دانیم تا انزجار خودمان را از آنچه در فلسطین و غزه جریان دارد اعلام کنیم و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگر این رفتار زشت و ناامنی‌هایی که برای کودکان فلسطینی پیش آمده را شاهد نباشیم. آرزو می‌کنم شرایط طوری باشد که هیچ کودکی نترسد و متاسفانه از بین نرود.

مهندس مرتضی کاظمی، مشاور اقتصاد فرهنگ و هنر وزیر ارشاد نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت جایگاه تئاتر در تعیین شاخص فرهنگی یک جامعه گفت: هنر تئاتر به ویژه تئاتر عروسکی نشانه پویایی جامعه است و اگر از این گونه تئاتری محروم باشیم جامعه فرهیخته‌ای نداریم. تئاتر شاخصه فرهنگ هر کشور است و باید از دولتمردان تقاضا کنیم کمک کنند بودجه بیشتری برای این هنر فاخر تهیه کنیم.

مهندس کاظمی در ادامه با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان تئاتر در سال، افزود: من فکر می‌کنم که اگر با اطلاعات دقیق بتوانیم طرحی را با دولت تدبیر و امید در میان بگذاریم می‌توان به نتیجه آن برای برطرف شدن کاستی‌های موجود در زمینه زیرساخت‌های تئاتر عروسکی امیدوار بود.

حمید جبلی نیز در این جلسه از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایش‌گاه پوستر و عکس پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک خبر داد و گفت: نمایشگاه پوستر و عکس برای دومین بار است که در قالب این رویداد برگزار می‌شود و خیلی خوشحالم که برای دومین بار در خدمت این جشنواره هستم.

حسین طاهری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی هم در جلسه رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی در سخنان کوتاهی گفت: ما برای دبیری جشنواره تئاتر عروسکی به دنبال بزرگانی بودیم که خون تازه‌ای در رگ‌ این هنر بدمد و بزرگواری باشد که شان و منزلت ایجاد کند. بر همین اساس به نام خانم برومند رسیدیم که خوشبختانه ایشان پذیرفت.

طاهری با بیان اینکه؛ امروز نقطه عطفی برای تئاتر عروسکی است افزود: امیدوارم هر چه بیشتر شاهد اعتلای این هنر باشیم.

در ادامه این برنامه مدیرکل هنرهای نمایشی از پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک که توسط مرضیه سرمشقی طراحی شده است رونمایی کرد.

حمید جبلی، منیژه حکمت، شهرام کرمی، هنگامه مفید، هما جدی‌کار،‌ رسول نجفیان، امیرحسین شفیعی، حسن دادشکر، اشرف طباطبایی و… از جمله چهره ها شناخته شده حاضر که در این مراسم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *