تئاتر عروسکی دانشجویان بدون بودجه و حامی


 سیزدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان این روز ها در تهران در حال برگزاری است.

تئاتر فستیوال

این جشنواره ی عروسکی درحالی برگزار می شود که بخش خیابانی این جشنواره پشت چادری که در محوطه ی تئاتر شهر برای نمایشگاه « تراژدی سلطه» برپا شده است در حال اجراست. چادری که دید محوطه ی تئاتر شهر را از بیرون کاملا پوشانده است و مردم از اتفاقات پشت این چادر کاملا بی خبرند. و همچنین با این اتفاق فضا برای اجرای تئاتر خیابانی کم می شود و تماشاچیان مجبورند بر روی صندلی های سنگی محوطه بایستند تا بتوانند نمایش را تماشا کنند.

مشکلات این دوره از جشنواره ی عروسکی دانشجویان به همین جا ختم نمی شود. به گزارش خبرنگار تئاتر فستیوال، از طرف وزارت علوم هیچ بودجه ای به این جشنواره اختصاص داده نشده است. خانم مبارکی دبیر بخش کودک و نوجوان این جشنواره در مصاحبه ی کوتاه خود با خبرنگار تئاتر فستیوال گفته است که وزارت علوم در ابتدا وعده ی بودجه را به این جشنواره داده بوده است ولی در هنگام اجرا وزارت علوم گفته است که در حال حاضر بودجه ای ندارد تا در اختیار دانشجویان قرار دهد.

وی در ادامه گفت: داورهایی که به این جشنواره می آیند همگی در طی همکاری با دانشجویان، بدون دریافت هزینه به جشنواره آمده اند و حتی پول آژانس گروه های میهمان و داورها را هم دانشجویان پرداخت می کنند.

ظاهرا برای این جشنواره، شهرداری تهران هم وعده ی پرداخت بودجه داده بوده است که آنها هم در آخر پا پس کشیده اند. و حالا این دانشجویان هستند که نه تنها هزینه ی دکور و تهیه عروسک و … را خود پرداخت می کنند، بلکه هزینه ی برپایی این جشنواره هم به پای خودشان است.

سیزدهمین دوره جشنواره ی تئاتر عروسکی دانشجویی از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند درتهران برگزار می شود.

يک نظر ثبت شده است .

  1. بهروز گفت:

    تا بوده همین بوده !!! همیشه دانشجویان باید جور بقییه رو بکشن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *