نمایشنامه “مو” به نفع کودکان اوتیسم خوانش شد


نمایشنامه‌خوانی «مو» نوشته سالی کلارک، ترجمه نازنین میهن و کارگردانی شبنم قلی‌خانی روز شنبه ۲۱ مردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در ابتدای این جلسه شبنم قلی خانی کارگردان نمایشنامه خوانی و نقش خوان این اجرا به روی صحنه آمد و ضمن خوشامد گویی به مخاطبان و تشکر بابت حضورشان در رابطه با دلایل برگزاری این نمایشنامه خوانی گفت : “هزینه ای که شما عزیزان برای تماشای این اجرا پرداخت کرده اید به انجمن خیریه اوتیسم ایران هدیه خواهد شد ؛ هر چند که می دانیم این هدیه ، کمک ناچیزی به این انجمن است .”

وی در ادامه با اشاره به این بیماری گفت :” اوتیسم یک اختلال است که اگر تا زیر دو سال تشخیص داده شود ، با هزینه کم و با کار درمانی و یا بازی درمانی قابل درمان و پیشگیری است . من به عنوان سفیر این انجمن همیشه و هر جا که بتوانم در رابطه با این بیماری صحبت می کنم . زیرا در اطراف تمام ما بچه های کوچک وجود دارد و خیلی خوب است که این اطلاعات را داشته باشیم ، یکی از مهم ترین نشانه های اوتیسم این است که کودک به اسم خود واکنش نشان نمی دهد و حرکاتی را مدام تکرار می کند همچنین از بغل کردن و لمس کردن والدینش امتناع می کند .”

قلی خانی در ادامه در خصوص تست غربالگری این بیماری توضیح داد : “خیلی خوب است که کودکان زیر دوسال خود را برای تست غربالگری به کلینیک های مخصوص ببریم و اگر در معرض خطر هستند ، بیماری آنها را تشخیص دهیم . اینگونه بسیار ساده و هزینه ای اندک پیش از رشد این بیماری می توانیم از آن پیشگیری کنیم .

وی سپس از همه مخاطبان درخواست کرد که کودکان اوتیسم و خانواده های آنها را درک کنند .

در پایان این اجرا نیز بروشورهایی در خصوص این بیماری خاص از طرف انجمن اوتیسم ایران به تماشاگران این نمایشنامه خوانی اهدا شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *